©Psience laenukäitumise uuring*

Kui üldiselt võetakse kiirlaenu jooksvate kulutuste katteks, suuremate ostude sooritamiseks või remondi eesmärgil, siis korduvlaenajad näevad laenusaamises võimalust oma eelnevaid võlgu kustutada ja igapäevaeluga kuidagi toime tulla.

Tüüpiline korduvlaenaja on rahaga seotud otsustes ärevam ja ebakindlam võrreldes nendega, kes kiirlaenu võtnud pole. Ta ei jälgi oma rahalist seisu ja kulutamist kuigi järjekindlalt, ei kaalutle eriti ega mõtle säästmisele. Samuti on ta oma eluga vähem rahul –  nii eneseteostuse, elutingimuste kui kvaliteediga üldiselt. Ta on kõhklevam ja ebalevam oma tulevikuväljavaadete osas ning asjad ei näi tema jaoks nii lootusrikkas valguses kui teistele. Kui enamikku inimestest ei heiduta mõte rahalistesse raskustesse sattumisest ja nende meelest on alati võimalik leida lisavõimalus raha teenimiseks, siis mitmeid kordi kiirlaenu võtnud inimene on pessimistlikum.
Ta on seotud paralleelselt mitmete laenukohustusega – krediitkaardi maksete, teiste väikelaenude, järelmaksude, tuttavatelt saadud laenudega jne.

Kiirlaenuvõtmine käib käsikäes järelmaksu abil ostmisega. KL võtjate seas on proportsionaalselt rohkem neid, kes on sooritanud mitmeid kordi järelmaksuga oste. Ühtlasi on KL võtjate seas vähem neid, kes ei ole kordagi järelmaksuga ostnud.

Psience’i uuringust ei ilmnenud, et kiirlaenaja oleks teistest impulsiivsem või kalduks tarbimissõltuvusse. Küll aga seostusid tarbimisharjumustega nii mõnedki hoiakulised ja isiksuslikud tegurid.

Kui soovid uuringu tulemustest täpsemalt teada, võta ühendust uuringu projektijuhi Eva-Maria Kangroga.

Normal
0

false
false
false


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Normaaltabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

Lisaks kirjeldatule puudutavad analüüsid ka makseraskuste taustategureid, tarbimishoiakuid ja -harjumusi, järelmaksuga ostmist ja krediitikaardi kasutamist. Seejuures oleme võtnud arvesse nii sotsiaal-demograafilisi kui psühholoogilisi tegureid.

 


* NB! See on


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Normaaltabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

©Psience uuring, mille autoriõigused kuuluvad Psience OÜle. Uuringutulemuste kasutamine ja levitamine on lubatud ainult vastaval kooskõlastamisel autoriga. Küsi järgi!

Normal
0

false
false
false


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Normaaltabel;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}